ایران مهد دلیران

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران مهد دلیران خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته


شنایی با رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته

همیشه برای خریداران دوربین های مداربسته سوالاتی در مورد رزولوشن و وضوح تصاویر پیش می آید.در این مطلب به دانستنی های کاربردی درباره رزولوشن ها می پردازیم.

به طور کلی کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات، تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. و با یک تعریف ساده می توان گفت "هر چه اندازه و کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، رزولوشن شما بیشتر است."

استفاده و خرید دوربین مداربسته به عنوان سیستم های امنیتی در ساختمانهای اداری و مسکونی در دهه های گذشته مورد توجه بوده است.دوربین مداربسته در گذشته از کیفیت پایین تصویر برخوردار بوده که با تکنولوژی HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP این مشکل حل شده است. امروزه دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا در دسترس هستند. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته به دو روش اندازه گیری می شود، آنالوگ و دیجیتال. رزولوشن آنالوگ برای دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت TV Line و رزولوشن دیجیتال برای بیان پیکسل های تصویر دیجیتال استفاده می شود.

رزولوشن دوربین آنالوگ

رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ با TV Line اندازه گیری می شود. مقدار TV Line در دوربین مداربسته آنالوگ بین 420 تا 700 می باشد . این دوربین ها طرفداران خاص خود را دارند از این دوربین ها جهت سیستم های امنیت تصویری که پوشش فاصله کوتاه لازم دارند استفاده می شود . فاکتورهای بسیاری در رزولوشن دوربین موثر است، مانند میزان لوکس ، WDR و … اما دوربین های مدار بسته 600 TV Line به بالا به جهت ارائه تصاویر کنتراست و دقیق در سیستم هایی که نیاز به تصویر صاف و دقیق دارند استفاده می شود .

720P، 1080P، چهار مگاپیکسل و 4K چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت در رزولوشن آن هاست. 1080P تصویر بزرگتری را نسبت به 720P ایجاد می کند. اگر شما تصویر حاصل از این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر دوی این دوربین ها تصاویر HD و با کیفیت بالا تولید می کنند، ولی با بزرگنمایی تصویر 1080P کیفیت تصویر کمتر افت پیدا می کند. در واقع جزییات تصویر در رزولوشن بالا، بیشتر قابل شناسایی است تا در رزولوشن پایین. این ویژگی برای ثبت جزییاتی مثل پلاک خودرو و تشخیص چهره از فاصله دور، کاربرد زیادی دارد.

4k دارای رزولوشن 3840x2160 pixel است و در کل حدود 8.3 مگاپیکسل می‌باشد، کیفیت 4k از 24 تا 120 فریم‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند.درحال‌حاضر 4K به سرعت در حال توسعه است و محصولات 4K تبدیل به یک موضوع داغ شده، با وجود اینکه هم اکنون محصولات 4K زیادی در بازار است، اما هنوز تولید انبوه انجام نشده است. زیرا اجزای اصلی دوربین های مدار بسته 4K مثل سنسور تصویر و پردازشگر سیگنال تصویر هنوز گران است.

ویژگی منحصر به فرد دوربین های مدار بسته تحت ‌شبکه 4K UHD تصویری با کیفیت بسیار بالاست، بنابراین استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته اسپیددام ( PTZ) می‌تواند پوشش نظارتی بسیار گسترده‌ای ارائه دهد.

بدین معنا که می تواند در مکانهای خارجی مانند میدان‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ساحل‌ها و غیره استفاده شود.

علاوه‌براین در مقایسه با 1080 full HD ، تکنولوژی 4k ultra HD وضوح تصویر بسیار بیشتری دارد که این برتری می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌هایی با جزئیات خیلی بیشتر را ارائه کند. برای مثال تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و دیگر فعالیت‌های تحلیل تصویر دقیق‌تر و بهتر می‌شود.

مزیت انتخاب دوربین‌های مگاپیکسلی
رزولوشن
دوربین مگاپیکسلی با رزولوشن حداکثری 20 مگاپیکسل دقیق‌ترین جزییات را برای نظارت ایمن و موثر با دوربین چرخشی به دست می‌دهد.

انعطاف‌پذیری
امکان انتخاب از میان بیست و یک سطح فشرده‌سازی MJPEG، قابل تنظیم بودن تعداد فریم‌ها و وضوح قابل تنظیم این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان پارامترها را به گونه‌ای تعریف کرد که از محدودیت‌های ذخیره‌سازی و یا پهنای باند به بهترین وجه بهره‌برداری شود.

شرایط استفاده از دوربین مگاپیکسلی
در صورت نیاز به بالاترین رزولوشن
جایگزین کردن چند دوربین با یک دوربین
چنانچه لازم باشد برای ثبت تصاویر دقیق و پیماپیش اطراف از دوربین دیجیتال چرخشی استفاده شود.
کاربردهای دوربین مگاپیکسلی
دوربین مگاپیکسلی با برخورداری از امتیاز ثبت تصاویر دقیق دارای کاربردهایی چون نمایش مسافت‌های طولانی؛ برای مثال مشاهده حصارهای دور محوطه، یا امکان‌پذیر ساختن تشخیص اشیاء بسیار کوچک؛ مانند جواهرات است. همچنین دوربین مگاپیکسلی برای نظارت بر جمعیت و تحت نظر گرفتن بانک‌ها و موسسات مالی به کار برده می‌شود.

محدودیت دوربین مگاپیکسلی
محدودیت اصلی دوربین‌های مگاپیکسلی این است که به موازات افزایش تعداد پیکسل‌ها، حساسیت کاهش می‌یابد. صحنه‌های مورد نظر باید به خوبی روشن شود تا جزییات دقیق ضبط و مشاهده شود. همچنین دامنه دینامیک تصاویر دوربین مگاپیکسلی معمولاً کمتر از دوربین اچ دی است، بنابراین دوربین مگاپیکسلی برای صحنه‌های با کنتراست بالا یعنی صحنه‌هایی که در آنها در هر دو ناحیه سایه و روشن به جزییات نیاز است، مناسب نیست.

مقایسه دوربین‌های مگاپیکسلی و SD
مانند دوربین‌های اچ دی، یک دوربین دیجیتال مولتی مگاپیکسلی نیز در هر رزولوشن مفروض، ناحیه بسیار بزرگتری را از دوربین معمولی با وضوح استاندارد (اس دی) تحت پوشش قرار می‌دهد. قابلیت استریم کردن چند ویدئو به کاربر اجازه می‌دهد تا کل صحنه را ببیند و به طور همزمان بخش‌های کوچکی از آن را بزرگ کند. با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توان با دوربین‌های کمتری بر یک ناحیه نظارت کرد.
دوربین‌های مگاپیکسلی نیز مانند دوربین‌های SD دارای فرمت 4:3 است و به همین دلیل غالباً جایگزین یا مکمل دوربین‌های SD می‌شود. البته دوربین مگاپیکسلی را باید در موقعیت‌هایی با نورپردازی مناسب و در جایی نصب کرد که ضبط جزییات مهم باشد.

قیمت
دوربین‌های مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین‌های مداربسته آنالوگ و دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه با وضوح استاندارد از عملکرد بهتر و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. همچنین تجربه ثابت کرده است که دوربین مگاپیکسلی مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای سیستم‌های نظارتی تصویری است. درست است که قیمت اولیه دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه اس دی پایین‌تر از دوربین‌های مگاپیکسلی است، اما اگر هزینه تمام شده کل سیستم را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که با خریداری دوربین مگاپیکسلی در نهایت مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد.



موضوعات: لوازم جانبی موبایل,لوازم خانگی,لوازم دیجیتال,لوازم کامپیوتر,
برچسب ها: رزولوشن در دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته با کیفیت , مشخصات فنی دوربین مداربسته , قیمت انواع دوربین مدار بسته , نرم افزار شفاف سازی فیلم دوربین مدار بسته اندروید ,
[ بازدید : 216 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 31 بهمن 1396 ] [ 18:0 ] [ عارف بزرگ زاد ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]